петък, 26 юни 2009 г.

Майкъл Джексън

Преди години, когато rock'n'roll-ът беше млад... Е, не чак толкова отдавна. Само колкото да си ме представите в детските ми години. Нямаше Интернет, слушането на радио се ограничаваше с Хоризонт (така и не успях да възприема Христо Ботев като станция, която си заслужава човек да слуша), а телевизиите не пускаха кой знае какво разнообразие от музика. Казвам всичко това, не защото не го знаете или защото изпитвам някаква извратена носталгия. Не. Просто се опитвам да си спомня.

Та когато бях малка, сестра ми беше голяма фенка на Майкъл Джексън. Изрязваше и събираше всяка една статия и снимка, която успееше да докопа. Събираше ги грижливо в една кутия от бонбони. От време на време вадехме кутията и разглеждахме снимките. Като някое малко съкровище. Не смеех да ги пипам, без тя да е там.

По това време Майкъл Джексън беше на върха. Кралят на попа. Все още нямаше скандали покрай него. Беше онова не съвсем пораснало дете-звезда, което предизвикваше истерия, където и да се появи. На концертите му девойки мятаха бельо по него. Крещяха неистово. Припадаха. Ние тук знаехме, че той е велик. Но му се възхищавахме от разстояние. Той бе Кралят, а ние живеехме в далечната провинция, за която той дори не беше чувал.

Покрай сестра ми и аз започнах да му харесвам музиката. Не така, както тя я харесваше, но я слушах. После пораснах. Започнах да слушам друга музика. По-различна. Сестра ми и тя. Кутията сигурно още се мотае някъде из апартамента, забравена и прашасала. А може и да сме я изхвърлили. Нямам представа.

Така и не успях да се превърна в екзалтиран фен. Скандалите покрай Джако ставаха все повече и повече. Музиката му - все по-малко и по-малко. Последните години Кралят на попа не приличаше много на Крал. Живееше си в своя свят, където беше велик и очевидно му харесваше. Поне така изглеждаше отстрани.

Но каквото и да се случи от времето, когато сестра ми събираше негови снимки, едно нещо остана непроменено. Останаха песните, заради които хиляди девойки си деряха ризките. И точно заради това, когато преди време излезе новината, че Майкъл Джексън ще прави концерти отново след толкова години, билетите се разпродадоха за отрицателно време.

Снощи Кралят на попа е починал. Въпреки че не съм фен и въпреки скандалите покрай името му, ми стана мъчно.



R.I.P.

Няма коментари:

Публикуване на коментар