събота, 24 януари 2009 г.

Евроком

Имам проблем. Голям проблем.

От около една седмица нещо не ми е особено комфортно. Липсата на пълен душевен комфорт се дължи на нещо, което на пръв поглед е доста незначително, но на мен ми пречи. Нямам VH1. Да. Тривиално, но проблем.

Първоначално реших, че нещо каналът се е пообъркал и ще се оправи самичък. Няколко дни по-късно в мен се появи съмнението, че има нещо наистина нередно. И тъй като съм човек, който не може просто да седи и да гледа някоя нередност, реших да се заема с проблема. С дистанционно в ръка прерових всички възможни честоти, но така и не открих липсващия музикален канал, към който храня такива топли чувства.

Усетих как в душата и сърцето ми бавно се промъква смразявашата мислъ, че проблемът може да не е в моя телевизор. Бръкнах в глобалната мрежа и изкарах оттам телефона за обслужване на клиенти на кабелния си оператор. В случая - Евроком.

Евроком, здравейте! Вие се свързахте с центъза за обслужване на клиенти. За абонамент - натиснете 1. За технически проблеми - натиснете 2. За информация - натиснете 3.

След кратко замисляне, реших, че ми трябва информация и натиснах копченцето с надпис 3. Заля ме мелодия за изчакване и същия женски глас, който слушах до момента, ми обясни, че трябва да изчакам, защото няма свободни оператори. Почаках, почаках, пък сее отказах. Малко по-късно се пробвах отново, като този път реших да заложа на технически проблем и натиснах 2. Отново моледойката и познатия вече женски глас. Този път ми се включи дори и оператор. Супер!

Аз: Добър ден! Искам да попитам има ли логична причина, поради която нямам VH1?
Оператор: Да. Този канал е преместен в цифровия пакет.
Аз: Защо?
Оператор: Ами защото е взето решение да се премести.
Аз: Как така?
Оператор: Така. Събраха се интелигентни хора от ръководството и решиха да се премести в цифровия пакет.
Аз: Значи са решили да оставят каналите за недвижими имоти и лив и риболов, а да махнат VH1?
Оператор: Да.
Аз: И какво правя аз сега, ако не искам да минавам на цифрова телевизия?
Оператор: Ами..
Аз: Сменям кабелния оператор?
Оператор: Ако този канал Ви е толкова важен...
Аз: Да, важен ми е! Къде мога да се оплача?
Оператор: Как така да се оплачете?
Аз: Искам да ми дадете някакви координати на някой, на който мога да се оплача?
Оператор: Хм, вие може и да се оплачете, но то май няма много смисъл. Както Ви казах, събраха се интелигентни хора от ръководството и са взели това решение!
Аз: Поздравления на интелигентните хора. Взели са просто чудесно решени! Лек ден!

Така. Знам, че девойката не беше виновна, а и аз бях малко по-рязка от разказаното, но малко се ядосах. Какво ме вбеси толкова.

Аз съм потребител на кабелна телевизия. Като такава, аз съм подписала договор с Евроком да ми осигуряват достъп до телевизионни канали. Те от своя страна не ми предоставят анекс, в който са описани всички канали, които аз ще имам честта и щастието на гледам. Не е описан дори броя на каналите, които ми предоставят. В един момент решават да прехвърлят по-добрите си канали в цифровия си пакет. А аз си плащам. При това редовно. На този етап, поради една или друга причина, не съм се засилила да минавам на цифрова телевизия. Знам, че ще ми се наложи, но не искам да е сега. Като ми премахват атрактивните канали, Евроком пе поставят пред дилемата: Минавам на цифрова или минавам на друг кабелен оператор.

Разбирам, че тяхната цел е потребителите им да оставят кабелната и да преминат на цифрова телевизия. Но все си мисля, че има и други методи за постигане на точно тази цел. Могат да се пуснат промоции, които услужливите служители, при които отивам да си плащам таксата всеки месец, могат да ми съобщят. Бих ги изслушала. Същите тези служители биха могли и да ми съобщят, че има промени в програмната схема и да ми тикнат една брошурка в ръката, заедно с касовата бележка. Вместо тази информация, която на мен ми е нужна, последните два месеца се опитват да ме накарат да си пусна Интернет през тях. Не, благодаря, имам си.

Да, ще мина на цифрова телевизия. Но защо Евроком ме карат да го направя по точно този начин? Като потребител се чувствам прецакана. При това много. И не просто защото са ми махнали един от каналите, които гледам, а защото не мога да направя нищо по въпроса. Защото юридически при тях всичко си е издържано. Имат си го обявено в сайта, сигурно го имат обявено и във въпросните брошурки. По договор не са задължени да поддържат същите канали, които са съществували в моента на подписването на въпросния. Не са задължени дори да поддържат същия брой канали.

И затова не се чувствам комфортно. Имам странното усещане, че правата ми на потребител са нарушени, а единственото, което мога да направя е да го напиша в блога си и да се чудя. Дали да мина на цифровия пакет на Евроком или да мина на цифрова телевизия на някой друг оператор. Защото, да, този канал наистина ми е толкова важен.

3 коментара:

  1. Същия проблем - уча италиански и втози момент - италианските програми изчезват - затова попаднах на вашия коментар и мисля, че това е ужасно унизително. Освен това Евроком погълна нашия симпатичен кабеленоператор в Младост 3(Коел) като без да намали месечната вноска отряза част от услугата - предаването на радиопрограми, освен това премахна възможността за 6-ти безплатен месец при плащане за 6 месеца
    Може би наистина имаме нужда от гражданско общество, защото кой друг да ни помогне...

    ОтговорИзтриване
  2. Лошото е, че ние като потребители, нямаме възможност да направим нищо. Те имат право да си променят програмите. Друг е въпросът, че го правят изключително некадърно - без предупреждение, без дори да е обяснено на каките в call center-a или дори на хората, които работят по касите, какво точно да обясняват.

    Глупава история. Но определено не ми харесва някой да ми извива ръцете и да ми обясняват, че това е положението. Аз да си се оправям както искам.

    ОтговорИзтриване
  3. не се връзвай на Евроком,аз минах на цифрова телевия и изобщо не съм доволна,защото някои от програмите изобщо ги няма,постоянно телевизора търси сигнал,все няма връзка и наистина като звъннеш да се оплачеш само се включват секретари и отделно ти взимат прите и за телефонното обаждане.Исках да си прекратя договора с Евроком и да се откажа,но не дават...трябвало да платя неустойка-всички такси до края на договора,а той е за една година най-малко.Когато вали никога няма телевизия,въобще качеството е много лошо.Аз не съм доволна и когато ми изтече договора с тях никога няма да го подновя!

    ОтговорИзтриване