четвъртък, 22 януари 2009 г.

Черната Бети

Миналата седмица бях на един рожден ден. Чудно беше. Проблемът беше, че пуснаха една песен, която ми е доста близка до сърцето. Дотук добре. Но не знаех нито на кой е, нито как се казва. Това, по принцип, също не е особено голям проблем, защото чичко Гугъл знае всичко. Стига да знаеш как точно да го попиташ естествено. И точно тук изниква основната пречка между мен и познанието за песента. Текстът се хваща малко трудничко. Но! Мисля, че съм споделяла двете свои основни характеристики - тъпа и упорита. След известно ровичкане, най-накра я открих. И вече съм спокойна и щастлива. Открих и доста други версии, направени къде повече, къде по-малко сполучливо. И както си ги слушах, изведнуж ми хрумна гениалната идея да ги споделя. Започвам с другите и ще завърша с първопричината за поста.

Ако на някой му се иска да научи повече за самото парче - цък.

Започвам от самото начало.

1933 година



Lead Belly



Tom Jones. Записва я през 2002. Албумът е Mr. Jones. Моето мнение - не му се е получила особено добре.



Следващото нещо, което открих, е на Throttlerod. Тяхната версия също е от 2002 година.



Годината вече е 2004. Сменяме континента и се пренасяме в Австралия. Групата е Spiderbite



Meat Loaf. Планът е бил да я включи в албума си Bat out of Hell III (2006), но е отпаднала.



SOiL през не чак толкова далечната 2007, когато преиздават първия си албум Throttle Junkies. Предупреждавам, че версията е мааалко твърдичка.



Открих и няколко концертни изпълнения на Sheryl Crow. Простете за недотам доброто качество.



И най-накрая си дойдох на думата. Ram Jam. Годината е 1977.



На тези, които устискаха до края на поста - честито. На останалите - лека вечер и късмет :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар