вторник, 11 ноември 2008 г.

Преразказ с елементи на разсъждение

Ровичкам си се, значи, аз из обявите за работа в нета. Къде служебно, къде за лична употреба. Служебно, защото, като уважаваща себе си верига ресторанти, набираме персонал. Личната употреба мисля, че няма смисъл да коментирам за какво ми е.

И така, ровя си аз и съм се хванала за главата. Предлагането варира някъде към абсолютната нула. Защо ли? Ами защото има финансова криза! Нали знаете, че в момента е много актуално първопричината за всичко да е именно финансовата криза? Има задръстване? Виновна е финансовата криза! Цените на бензина се покачват? Финансовата криза! Цените на бензина падат? Финансовата криза! Половинката ви кръшка? Финансовата криза! Като се абстрахираме от шеговития тон, липсата на обяви верно си е свързана с кризата, но не ми се навлиза в сериозни размисли. И без това съм претоварила двете си нещастни мозъчни клетки в последно време, та не ми се ще да издевателствам още над тях. И те душа носят.

И така, ровя си аз и съм се хванала за главата. И се сещам за Моканина и репликата му за мъката и света. В този великолепен момент попадам на нещо, което искрено ме втрещява. И изумява. Дето се вика, направо се сащисах. Прилагам снимков материал:



Умишлено оставям и телефона, и всичко останало. Подобно чудо не може да се крие от света. Сърцето ми не би го допуснало.

Какво имаме тук? Работа на мобилен телефон. Ок. Чудесно. За това квалификация не се изисква. Изисква се само умение да се натискат две копчета (при някои апарати дори копчето е едно) и да се говори. Упс. Това последното може да се окаже проблем. Ама да му мислят авторите на обявата.

После идва забавната част. В смисъл, че разговорите, които ще се водят, са забавни. Вие какво си помислихте? Работата е сериозна, постоянна, интересна и забавна. Малко се обърквам от комбинацията от сериозност и забавление, но поемам дъх и продължавам с четенето. Изискването за владеене на чужди езици (макар и слабо) ще отсее няколко добри кандидати, но такъв е животът! Който се учи, той ще сполучи.

Но най-много ми хареса уточнението, че не става дума за еротичен телефон. Аз че съм глупава, глупава съм. Това си е ясно. Ама... хайде, моля ви се, обяснете ми колко хора ще се навият да се обадят на импулсен телефон, за да си говорят за времето, постановките на балетната сцена за новия сезон или за финансовата криза? Сега се сещам, че може да има неразбрани мъже, които ще се опитат да намерят поне малко съпричастност в лицето на анонимен глас в слушалката. Мдаааа, ще се обаждат за повдигане на самочувствието. И не само.

Хареса ми и как леко и небрежно е оставен вратичката, че вие си решавате с кого какво да говорите. Важното е да ви се обадят пак, че от това зависи и заплащането.

Споменавам само мъже като обаждащи се, защото и в обявата си е казано в абсолютно прав текст: Кандидатките се обучават няколко дни по три-четири часа.

Ела, Вълчо, изяж ме!

ПП Ох, исках да се получи малко по-леко и малко по-забавно, но очевидно съм си забравил чувството за хумор у нас да поспи малко.

Няма коментари:

Публикуване на коментар