сряда, 29 април 2009 г.

8ми Годишни Музикани Награди

Имаше един период, някъде преди 8-9 години, когато се случи нещо и в един момент се оказа, че в България могат да се правят и песни, които стават за слушане. Тогава се появиха Нети и онази луна, дето спеше. Появиха се , Уикеда, Обратен ефект, P.I.F., Те, Мастило, Мери Бойс Бенд, Попкорн. Ако не се лъжа, това беше и времето, в което Ваня Щерева се появи на сцената и оттогава никой не може да я свали оттам. За малко да забравя за KariZma.

Не е като да нямаше. Вярно е, че доста от 'звездите' изкараха по една песен и зачезнаха безславно, но поне българската музика ставаше за слушане. Тогава дори се осмелявах да твърдя, че нашата си родна музика не отстъпва по нищо на онази другата, чуждоземската.

След това отново се случи нещо, почти толкова мистериозно като измирането на динозаврите и българската музика отново се върна в старото си състояние на вегитация. Уж се случва нещо, ама няма нищо. Сега колкото и да се опитвам да си напъна малкото мозъче, не мога да се сетя за някоя песен, която да ми е направила впечетление в последно време. Опс, простете. Миро от KariZma. Колкото и да не ме кефи този младеж, няма как да не му призная, че успя да накара всички да му въртят парчето до откат. И не стига, че извираше от всеки ъгъл, ами отгоре на това се и загнездваше в съзнанието на човек и не се махаша оттам с часове. Губя контрол, когато теб те нямаа... Ужас! Отново ме побиха тръпки.

В момента българска музика няма. Изключвам поп-фолка, поради простата причина, че не го считам за музика. Комерс е, продава се, слуша се, харесва се, цяла индустрия е, но за мен това не е музика. Има музиканти, но няма качествен продукт. Тук-таме се появи нещо спорадично и с това се приключват всички напъни.

Защо ви занимавам с всички тези глупости? Ами защото БГ Радио си обявиха номинациите за 8те Годишни Музикални Награди (изписването го взех от статията - главните букви на всяка дума ми се струват нещо нормално, когато пиша заглавие на английски, но в българския език не знам да съществува подобно правило).

Бърз предглед на печата и веднага забелязвам, че отново завъртаме имената на обичайните заподозрени. Знам, че няма как да изкараме много нови музиканти за една година, ама моля ви се! За наградата за Български изпълнител се състезават Графа, Миро, Любо, Орлин Павлов и Дичо. Ох-леле-мале!

Сега, разберете ме много правилно. Орлинчо ми е голяма слабост. Само като се усмихне с тази си чаровна усмивка и коленцата ми се разтреперват. А пък като запее, направо ми иде да му се метна на врата и да не го пусна никога повече.Че даже може и да танцува. Абе въобще мъж-мечта! Да де, ама таз' година какво ново изкара младежът? А? Питам аз... И май няма да получа отговор.

Дичо? Той май откакто остана без шеф и съвсем го удари през просото. Даже вече не се мярка и по риалити програмите, че да се сетим, че съществува.

Другите трима май успяха да произведат нещо, но не съм съвсем убедена. Те поне от време на време проявяват признаци на живот и са малко по-актуални в музикално отношение.

При групите положението е много подобно. Те (група Те) издадоха албум. Разбираемо е да ги спрягат за група на годината. Ама Мастило?

При жените борбата е просто титанична. Мария Илиева се изправя срещу Белослава, Деси Добрева, Мариана Попова и моята искрена болка Невена. Болка ми е, защото всеки път като я чуя и усещам как нещо в мен умира безвъзвратно. За малко да забравя и Норчето от Music Idol не помня вече кой подред.

Добре де, хора, толкова ли сме го закъсали, че се налага да номинирате хора, които не са правили нищо друго, освен да се правят на известни? Което логично ме води до въпроса: Откъде го вадят това самочувствие всичките ни набедени за звезди "звезди"? В България сме една шепа хора. Даже и толкова не останахме. Ама както и да е.

От всички имена, които прочетох, само за някои успях да се сетя да са проявили активност през последната година. Не се ли предполага, че след като наградите са годишни, за тях да се номинират изпълнители и групи, които са направили нещо през годината? При това през изминалата, а не през някоя отпреди пет години.

Очаквам догодина номинирани за изпълнител на годината да са Панайот Панайотов, Георги Христов и Веселин Маринов. Борбата между жените ще бъде между Мая Нешкова, Мими Иванова и Петя Буюклиева. А за група или дует: Медикус, Авеню и Ритон.

Да живее новата българска музика!

6 коментара:

  1. Аз откога ти разправям да вземем да спретнем двете с теб един дует. Тогава ще ги издухаме всички на 9те Годишни Музикални Награди на БГ Радио догодина. Заклевам се:)))

    ОтговорИзтриване
  2. Айде де! Тъкмо да види целокупното българско народонаселение що значи талант! :)

    ОтговорИзтриване
  3. Даи след това същото това целокупно българско народонаселение ще си пожалеае да оглушее:)))

    ОтговорИзтриване
  4. Щото няма да може да понесе огромния ни талант :)

    ОтговорИзтриване
  5. Какво ще кажеш за кавър на тоталния хит" Боряяно, Борянке" В стил "Рага"?

    ОтговорИзтриване
  6. О, да!
    Което ми напомня, че преди години бяхме изкарали соул версия на Seek and Destroy с седна риятелка. Получи се много... ъъъ... яко :)

    ОтговорИзтриване